Projecten

Wij zijn als stichting begonnen waar ons hart ligt namelijk het coachen van jongeren.

Met onze projecten willen wij jongeren motiveren en begeleiden, hun persoonlijke doelen te behalen.

Iedereen kan een nieuwe start  maken als je maar de kans krijgt!

Grote avonturen beginnen klein

Prospect

Stel je voor: je kunt door omstandigheden niet meer naar school en het vinden van een baan lukt ook niet maar je hebt wel een passie, een droom...

Door middel van een inspirerend coachingstraject willen wij jou helpen die droom waar te maken!

Met Prospect krijgen minimaal 10 jongeren per jaar de kans kosteloos een opleiding te volgen. Daarnaast bieden wij ondersteuning bij het vinden van een passende vervolgopleiding, stage of een leuke baan.

Wat kun je verwachten?

Eén dag in de week volg je een kosteloos een opleiding.

Jouw coach begeleid jou en zorgt ervoor dat je goed op schema bent. Ook worden situaties die jij tegen kan komen op de werkvloer besproken met de andere prospects. Jullie geven elkaar adviezen en leren van elkaars gebeurtenissen. In de middag doen wij altijd wat recreatiefs door bijvoorbeeld sport of een creatieve workshop. Tijdens het sporten leer je meer over jezelf en de anderen en werk je samen met de groep aan het samenwerken in een groep.

Drie dagen in de week staan in het teken van de praktijk.

Je hebt wel genoeg in de schoolbanken gezeten en gaat nu lekker aan het werk. Zo kan het dat je bij een organisatie aan de slag gaat maar kan het ook dat je op scholen iets gaat vertellen over je verleden met bijvoorbeeld justitie. Je loopt stage bij stichting Jozef of een van onze partnerorganisaties.

Eén dag in de week staat in het teken van jouw persoonlijke ontwikkeling. Samen met je coach stel je wekelijks doelen op waar je bij stil wilt staan.  Elke Donderdag ga jij samen met de coaches kijken naar de vooruitgang in je studie. Ben je nog op schema? Lukt het met je huiswerk en of zijn er nog dingen waar je aan loopt . Maar is er ook ruimte voor wat praktische zaken bijvoorbeeld  als je hulp nog hebt je financiën, communicatie naar instanties of misschien zelfs huisvesting.

Good2BeMe

Soms kom je in het leven situaties tegen waarin het je het gevoel hebt dat je tegen de stroom in zwemt. Je komt er zelf niet uit en hebt hulp nodig. Bijvoorbeeld door het zoeken naar een opleiding, financiele problemen of dat je gewoon even vast zit in jezelf.

Stichting Jozef gelooft dat iedereen een nieuwe start kan maken als je maar de kans krijgt. Door middel van een uitdagend coachingstraject willen wij jou motiveren een nieuwe start te maken. Het maakt niet uit waar je hulp bij nodig hebt. Wij staan voor je klaar!

Wat kun je verwachten?

Eén dag in de week gaat het helemaal om jou!

Samen met je coach stel je wekelijks doelen op waar je bij stil wilt staan. Bijvoorbeeld als je hulp nog hebt met financiën, communicatie naar instanties of misschien zelfs huisvesting.

Hiernaast volg en één keer in de twee weken een vaardigheidstraining aan de hand van interessante thema's.

Heb je interesse, wil je meer informatie of heb je nog vragen?

Stuur een e-mail aan contact@stichtingjozef.nl en wij nemen contact op.

Gelooft u ook in nieuwe kansen?

Meld u aan als vrijwilliger!