Stichting Jozef, winnaar van de Kerk en Wereld Jongerenprijs

Bijgewerkt: 9 dec 2018

Project Prospect van Stichting Jozef is de winnaar van de Jongerenprijs 2018. Tijdens het Kerk en Wereld symposium kregen wij de hoofdprijs uitgereikt van commissievoorzitter Marieke den Braber.

In het Thomastheater in Amsterdam werd de prijs van 10.000 euro op aan ons uitgereikt. Stichting Jozef is erg dankbaar voor deze erkenning.¨Een fantastische bekroning op ons werk én een erkenning voor de jongeren zelf, voor wie ze zijn¨, vertelt Vallery Linger van stichting Jozef, ¨het geeft ze echt een duidelijk signaal dat ze ook meetellen en dat mensen begaan zijn met ze. Dat is het mooiste wat we hebben meegenomen tijdens deze prijsuitreiking.

De jury ontving totaal 53 inzendingen voor de Jongerenprijs en maakte daaruit een eerste selectie van 4 genomineerde projecten. De overige 3 genomineerden, Moneyfit in Haarlem, Frapp van de Franciscaanse Beweging en De Kwekerij in Amsterdam ontvingen ieder een tweede prijs van € 5.000,-.

Lees hier het volledige Nieuwsbericht.